svar:

Hej bloggen! Fick en fråga från en läsare,
Hej Maria, snart börjar ju tävlingssäsongen och man tränar galet mycket, jag har fått körtelfeber och orkar knappt gå till träningarna, jag har för mig att du också hade det, och hur gjorde du för att orka, för jag vill så gärna fortsätta och kan knappast hålla mig borta från staven....

Så himla tråkigt att höra! Körtelfeber suger verkligen och jag hoppas att du har en lindrig sådan, annars kan det ta tid tyvärr. För mig kom den ganska snabbt, från att jag började känna av halsen så tog det ca 2 dagar innan man kunde säga att det var körtelfeber. Då blev jag så pass dålig att jag inte orka röra mig och kunde inte äta för det gjorde så ont. Så snälla har du körtelfeber ska du verkligen inte träna, inte förrens den är försvunnen helt! Det suger att höra jag vet men sova är det som hjälper bäst. Försök att också dricka och äta så mycket du orkar och kan! Jag fick starka mediciner som gjorde att jag kunde svälja utan problem i 3 timmar, och dom tre timmarna på dagen åt och drack jag så mycket jag kunde. De behöver inte vara spec bra mat, glass, äggröra och festis var min favvis i 2 veckor, de viktiga är bara att man äter! Jag märkte också att när jag trodde jag var frisk och började småträna så svullna halsen igen o symptomen kom tillbaka. Så vila så mycket de bara går! för mig tog det ca 3 månader innan jag kom tillbaka helt och då var jag verkligen tillbaka på 0. Kondisen hade försvunnit helt, därför hoppas jag verkligen du har en lindrig körtelfeber så kanske vi ses på nästa tävling! kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback