Långhelgen är över

Halloj allihop! Helgen når mot sitt slut o imorgon är det skola igen! Men det är inget jobbigt med det, tvärtom faktiskt! 
Det har hänt så himla mycket kul här i Parre i helgen. I fredags så drog många av oss SSPare till den andre svenska skolan och åt de semlor som några bland oss bakat. Super smarrigt och mysigt! Därefter drog jag o Mickan vidare o mot kvällen mötte vi upp Roshanna o Anna. Åt på en supernajs restaurang o snacka ännu mera :) 
I Lördags så provjobbade jag o det gick så bra. Det var så himla roligt. Dom jag jobbade med hade en sån humor, jag lärde mig alla namnen på läckerheterna i disken o tog beställningar hela dagen i 8 h, dock kändes det som 2. Hoppas verkligen det blir samma ställe nästa gång! 
På kvällen stack mickan o jag ut på en "rendez-vous". Det var väldigt intressant måste jag säga haha.
Sen lördags kväll till idag har jag sovit i ungefär 7 h.. + bussturen. Hela skolan åkte nämnligen till Strasbourg! Ca 7 h med buss, det var ett äventyr som jag sent kommer glömma. På hemvägen åkte vi inom Verdun. Där var superfint, fick också reda på en massa intressant fakta om staden under första värdskriget. Ja, det är så mycket som har hänt i helgen, galet!! Nu är jag heelt slut! 
Som vanligt har jag inte tagit så många bilder med min mobil men här kommer några :)
Bussen

Här jobbar jag (i en nöjespark)
Tog INGA bilder i strasbourg.. Här är lite från Verdun! Mickan


I ett fort som var under kriget, fräckt!


Uppe på fortet! Carro, Alva och Moa

Vi gick i skyttgravar, och här ovanpå fortet! (Om de nu kallas för ett fort?) de var iaf gigantiskt! O helt sjukt när man ser alla hål i marken efter kanonkulorna! Det var mäktigt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback